Klausz Melinda - A közösségi média nagykönyve

11:19:00 PM



Minden nap közösségi oldalakon lógunk - Facebook, Instragram, Twitter, hogy csak néhányat említsünk. A Blogturné Klub sem maradt ki a hullámból, mivel mi is jelen vagyunk több közösségi oldalon is, kíváncsiak voltunk Klausz Melinda könyvére. Tartsatok velünk A közösségi média nagykönyve blogturnéján március 10-14. között!


Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve

Kiadó, megjelenés

Athenaeum, 2016

Oldalszám

288

A könyv alcíme

Hogyan vidd sikerre a céged és önmagad

Önálló kötet


Fülszöveg

Ma már szinte nincs is olyan beszélgetés, amiben ne említenék meg a Facebook, YouTube vagy éppen a lájkolni szavakat. A közösségi média felülete olyannyira mindennapjaink részét képezi, hogy ezen beszélgetünk ismerőseinkkel, nézünk filmeket vagy éppen olvasunk híreket. Mindennapjaink mellett vásárlási szokásainkat is befolyásolják ezek a felületek, vállalkozóként, cégként azonban nem minden esetben a leghatékonyabb módon vagyunk rajtuk jelen. A közösségi média nagykönyve éppen ezért esettanulmányokon és feladatokon keresztül bevezet a közösségi média minden aktuális kérdéskörébe, az oldalak kiválasztásától a trollok kezelésén át a nyereményjátékokig. A szerző, Klausz Melinda 2007 óta foglalkozik közösségi média marketinggel, 2008 óta blogol, élete első Facebook hirdetését pedig 2009-ben hozta létre. Cégét, a Klausz Social Groupot a Magyar Marketing Szövetség 2015-ben két KKV-Marketing Gyémánt díjjal is kitüntette közösségi média marketing megoldásai és eseménykommunikációja miatt.




A közösségi média és én 





Évek óta foglalkozom social médiával. Hogy hogyan is kezdődött, azt pontosan nem tudom, de mindig is érdekeltek a közösségi oldalak, az új site-ok kiaknázására, kipróbálása, és persze maga az amit az emberek megosztanak az interneten magukról. Évek óta blogolok, és aktívan használok minden népszerű közösségi oldalt. A szakdolgozatomat a közösségi médián kommunikáló könyvesbloggerekről (magamról és sok másik társamról írtam), így mindig is mintha benne lettem volna ebben a social flow-ban. Ismerkedem a közösségi oldalakon, és persze megfigyelem az emberek, és már évek óta a munkámat is ezen oldalak teszik ki. Számomra így abszolút nem volt kérdéses, hogy elolvasom Klausz Melinda új könyvét, hiszen a szakmában az ő neve elég meggyőző. Volt szerencsém egy ideig vele dolgozni, és a tanácsait megfogadva tényleg sok mindent ki lehet hozni a Facebook-ból és más oldalakból is. Csak tanulni kell és mindig egy kicsit előrébb járni a többieknél. Ez persze nem egyszerű dolog, és mivel az összes social média site napról-napra változik így nyomon követni őket sem egyszerű dolog.


A Facebook a minden



De tényleg. Valószínű ezt a bejegyzést is a Facebook-ról megosztva olvasod, esetleg a Twitterről, netán a Google +-ról (nem onnan, nem mert ott a madár se jár), de biztos vagyok benne, hogy valamelyik közösségi oldalt használva jutsz el a blogomhoz. Vagy egy RSS feedből, de esélyesebb, hogy a FB-ról. Mert a FB-on lassan egész Magyarország fent van, és sokan ezt a felületet tekintik releváns hírforrásnak. Ami igaz is egy csekély részére, de sajnos ugyanennyire is képes a kék közösségi oldal az álhírek terjesztésére. Hogy mi releváns és mi a valódi sokan nem tudják eldönteni és sokan nincsenek tisztában a felhasználói interakciókkal sem. "Osztom!", vagy "Megosztva" rengeteg posztnál beírják főként az idősebb korosztály tagjai, akik nem igazán tudják, hogy ezzel mit is akarnak kifejezni, csak beírják, mert ezt látják a legtöbb posztnál. A 30-as generáció, vagyis a kortársaim már nagyon óvatosan választják ki, hogy mit osztanak meg az interneten, és én is így teszek. Hiszen az, hogy hogyan viselkedsz a közösségi oldalakon az téged jellemez. És ami téged jellemez, az jellemzi azt is, hogy mit veszel, mit viselsz, és mi érdekel az interneten, főként a Facebook-on. Klausz Melinda könyve gyakorlati tanácsokkal lát el, hogy pontosan miből is épül fel a Facebook, és a többi más közösségi oldal.

Gyakorlati tanácsok kezdőknek: ebből a könyvből megtanulod 



Ha még nincs Facebook oldalad, de szeretnél, akkor Melinda könyve teljesen átfogó képet fog adni azzal kapcsolatban, hogy hogyan állj neki. Ha van egy terméked, márkád, vagy vállalkozásod, amit szeretnél "felfuttatni" akkor a közösségi média manapság kikerülhetetlen. Hiszen, hogyan és hol hirdetnél? Vennél tévés reklámot? Sosem tudnád kifizetni.... Hirdetnél A/4-ben egy magazinban? Sosem tudnád kifizetni... Hirdetnél a Facebook-on? Nah, ez már jó irány és már néhány ezer forintból sok-sok millió emberhez érhetsz el, ha jól csinálod. Az írónő olyan gyakorlati tanácsokat ad majd A közösségi média nagykönyvében ami segít, hogy elindulj azon az úton, amit social média menedzselésnek hívnak.


Lehet, hogy a könyv egy kicsit tömény lesz azoknak, akik nem értik még mi is ez az egész, de ez nem baj. Melinda érthetően vezet rá minden fejezetben az adott témakörre. az alapoktól kezdve: mi a Facebook? Mi az a Twitter? És a Tumblr? Ki használja az egyiket és ki a másikat? Sőt! Tök jó gyakorlati példákat is hoz Melinda a saját életéből, amiket te is felhasználhatsz, illetve ihletet meríthetsz ebből. Nem mondom, hogy a teljesen fogalom nélkülieknek hasznos lesz ez a könyv, de azoknak akik már konyítanak ezekhez az oldalakhoz felhasználói szinten, nekik A közösségi média nagykönyve segíteni fog.






Értékelés: 5/4

Klausz Melinda érti a dolgát, és jól át is tudja adni a kevésbé hozzáértő olvasónak, hogy mi is az a közösségi média, és mitől lesz kikerülhetetlen 2016-ban. Elolvashatod, hogy honnan és hová jutottak el különböző oldalak, olvashatsz számokat a Facebook-ról, de megtudhatod, hogy az Instagramon az első fotót egy kutyáról tették fel. Sok érdekesség van a könyvben, de számomra ezek már ismert és kipróbált dolgok voltak, így nekem 100%-os újdonságot nem adott.

Amiket ismerek a Facebook-on, azokról mind volt szó a könyvben (hirdetések, panaszkezelés, a kommunikáció megválasztása a különböző célcsoportoknak, helyes megjelenés és nyereményjátékok), ellenben legalább az alapoktól, ami tényleg jól jön azoknak, akik ismerkednek, vagy még nem régóta használják ezeket a felületeket. Ez persze nem a könyv hibája, de néha kitekinthetett volna egy kicsit az alapoktól, de ez nem tette meg.

Kezdőknek kötelező, haladóknak"úh, ezt én is használom és nekem is bejött" élményt ad



A könyv egyébként nagyon olvasmányos, a néhány szárazabb adat között az írónő elrejtett néhány csemegét (ezek a saját példák), amiket én nagyon szívesen olvastam. Mindig kedvenceim ezek a dolgok, mert sokkal személyesebbé teszik a tudományos könyveket. Persze fontosak a tények, hiszen ez az egész erről szól, de szeretem megismerni azt is, amitől egy kicsit bennfentesebbnek érezhetem magam. Itt néha előjött ez az érzés úgyhogy pluszpont :)

Egyfajta görbe tükörként is felfogható ez a könyv, mert olvashatunk benne azokról az emberekről, akik miatt a Facebook olyan amilyen. Ott vannak a trollok, a lájkvadászok, az elkötelezett rajongók, és persze azok a userek, akik mindenben meglátják a hibákat. Ezekről jó volt olvasni, és bár mindegyiküket ismertem a csoportoknak, de így összeszedve még nem olvastam azt hiszem sehol sem. Főleg nem ilyen jó leírásokkal, és példákkal szemléltetve. Imádtam ezt a részt a könyvben!



Ha most ismerkedsz a Facebook-kal, és szeretnél hirdetni, több lenni, mint a konkurenseid, akkor jó lesz ez a könyv. Nem szájbarágós és erőszakos módszerekkel akar rávenni arra, hogy hogyan érd el a célcsoportodat, hanem értelmes tanácsokat ad, amiket vagy megfogadsz vagy nem. Csak rajtad múlik, Klausz Melinda nem fogja helyetted megcsinálni, de elindít egy úton. Nem kínál 100%-os megoldást ez a könyv, nem leszel sikeresebb ha elolvasod, csak okosabb ez pedig elvezethet ahhoz, hogy rájöjj, hogy mik a hibáid vagy miket kell még megtenned, hogy jobb legyél. Ha pedig jobb vagy, akkor előbb utóbb sikeresebb is leszel. Melinda ennek a lehetőségét adja a kezedbe, amivel vagy élsz, vagy sem.

Vannak a könyvben feladatsorok is, ezek a kezdőknek tényleg hasznosak, én csak átugrottam őket és egy kicsit sajnáltam, hogy ezek helyett nincsenek inkább tanácsok vagy példák, de nem vagyok telhetetlen. Remélem, hogy már íródik A közösségi média nagykönyve haladóknak című könyv, mert arra is lenne igény ;)


Nyereményjáték



Mennyire ismered a különböző közösségi oldalakat? Most ezzel kapcsolatban teszünk próbára!
Nem kell azonban megijedni, a feladat nem lesz nehéz.
Minden állomáson találsz egy kis emblémát, ami valamelyik nagy közösségi oldalhoz tartozik. Először is fel kell ismerned melyikhez, majd beírni a Rafflecopter doboz megfelelő sorába, hogy mikor alapították az állomáson található közösségi oldalt.
Ha ügyes vagy, megnyerheted a könyvet!



Figyelem! A sorsolásban azok vesznek részt, akik minden kérdésre helyesen válaszoltak, valamint felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.

a Rafflecopter giveaway

A turnéban résztvevő bloggerek:

03.10 - Deszy könyvajánlója
03.12 - Zakkant olvas
03.14 - Szembetűnő


Ezeket is olvasd el

1 komment

  1. Köszi Anett a véleményt, nagy örömmel és érdeklődéssel olvastam!

    Haladó jellegű könyveink már vannak - ezek témakörökre bontottak: A közösségi média mérése a mutatószámokkal és ROI-val, a Közösségi média ügyfél-, konfliktus- panasz- és nyereményjátékmenedzsment a gyakorlatban 82 hazai és külföldi esettanulmányon keresztül dolgozza fel a címében említett témakört, míg a Megosztok, tehát vagyok az internetbiztonságról és adatvédelemről szól!

    ReplyDelete

Subscribe