Oravecz Nóra - Van egy ötletem

5:39:00 PM


Nagyon fontos, hogy mit és hogyan kommunikálunk magunkról a közösségi médiában, hiszen ez ad el minket az online világban. Ha te is szeretnél emlékezetes maradni, vagy éppen szeretnéd az énmárkádat még tökéletesebbé tenni, vagy csak most ismerkedsz a blogok és az influencerek világával, akkor a Van egy ötletem neked szól. Oravecz Nóra sokat tud az énmárkáról, és most ezt egy könyvben összefoglalva segít mindenkinek megtalálni a helyes utat az internetes világ útvesztőjében.

Tarts velünk a turnén, ahol a Blogturné Klub 4 bloggere elmondja tapasztalatait a Van egy ötletem című könyvről, amit a turné végén te is megnyerheted a Libri Kiadó felajánlása jóvoltából a 3 könyv egyikét.


Oravecz Nóra - Van egy ötletem

Kiadó
Libri Kiadó

Oldalszám
196

Önálló történet



Fülszöveg

Hogyan lehet sikeres énmárkát építeni az online világban? Van egy ötleted, de nem tudod, miként fogj hozzá a megvalósításhoz? Hogyan érheted el, hogy a neten milliók kövessék a bejegyzéseidet?

Oravecz Nóra saját tapasztalatai mellett ezúttal a legsikeresebb hazai és nemzetközi véleményvezérek tanácsait is megosztja olvasóival, így a leghitelesebb szakemberektől tudhatjuk meg,

 – miként érhetjük el, hogy emlékezzenek ránk;
 – hogyan alakíthatunk ki elkötelezett követői bázist;
 – mi kell egy pénzügyi szempontból is megtérülő énmárka felépítéséhez.

A Van egy ötletem kihagyhatatlan azok számára, akiket érdekelnek a közösségimédia-sztárok kulisszatitkai vagy az énmárkaépítés kipróbált és bevált módszerei, de azok számára is nélkülözhetetlen, akiknek van egy ötletük, amit az online világban szeretnének megvalósítani.
Oravecz Nóra számos sikerkönyv szerzője, a HuffPost bloggere. Világszerte tart workshopokat és előadásokat egyebek mellett énmárkaépítés és kapcsolatépítés témákban.

Az idézeteken túl is van élet


Több ismerősöm kérdezte meg, hogy: MIÉRT olvasom ezt?, amikor az Facebookra posztoltam, hogy elkezdtem olvasni Oravecz Nóra Van egy ötletem könyvét. Kérdezgették, hogy miért olvasom, és kihallottam a még online is, hogy ott bújkál még a másik kérdés is: miért kínzom magam ezzel? Azt hiszem, még mindig ott él az emberekben, hogy Oravecz Nóra csak idézeteket puffogtat szingli lányoknak a Facebook-on és ebből él meg. Nos, akik ezt hiszik, azok nagyot fognak csalódni, mert a Van egy ötletem ennél jóval több és ez nagyon jó irány.

Bevallom Nóra első könyvével nem voltam kibékülve. Az Összekötve csalódás volt, a folytatást sem akartam elolvasni, és messziről kerültem Nóra Facebook oldalát, mert ugyanazok a gondolatokat olvastam, amik nagyjából kimerültek a  "Ne add fel, a kitartás meghozza a gyümölcsét! Menj az álmaid után, keresd a szerelmet, összefutsz vele ott ahol a legkevésbé várod. Ha el kell engedned, akkor engedd" stb..stb... gondolatspirálokban. Ezzel én nem tudok azonosulni, nem merítek ezekből erőt, de elfogadom, hogy vannak akiknek ezek segítenek. Nóra mindig is erős volt abban, hogy megadja a kezdő lökést a bizonytalanoknak, és ha ezt ilyen idézetekkel éri el, akkor ilyenekkel. Az vesse rá az első követ, aki utána tudja csinálni. (Itthon nagyon kevesen, ezt azért mindenki tudja!). Nóra a kicsit bénácska Összekötve után megírta a folytatást (Igazi kötelék), majd kiadott egy csomó idézetes könyvet, amire haraptak a rajongói.

Aztán valahogy elteltek az évek és bár nyomon követtem Nóra karrierjét érezhető volt, hogy ő is változik. Az idézetek egyre jobban elmaradtak és egyre több olyan kiírás volt, amiben arról mesélt, hogy hogyan ismerkedett meg befolyásos emberekkel, és internetes hírességekkel, és hogy ezektől az emberektől mennyit tanult és hány interjút készített startup cégnek. Aztán amikor bekerült a Huffington post szerzői/bloggerei közé, akkor valami elindult. Nem sokkal később Nóra elindította a Napközi című blogját. Ebből kiderült, hogy Nóri elég erősen a közösségi média és az influencerek felé fordult és mivel ez a téma engem is eléggé érdekel, így olvasgatni kezdtem a bejegyzéseit. És meglepetés: nem is voltak rosszak! Sőt! Sok hasznos dologról esett szó ezekben a bejegyzésekben, amikben néha túl sok volt az én történet, de azért ki lehetett hámozni a lényeget. Nos valahogy így vagyok a Van egy ötletem könyvvel kapcsolatban is. Hasznos dolgokat ír le benne Nóra, felnyitja az ember szemét néhány történet, de a tényleges tudnivalók, amik mankók lehetnek a kezdőknek, valahogy kimaradtak. Vagy csak én vagyok túlzottan jól informált a témában?


Influencereké a jövő


A mai világ az interneten éli életét, Netflixet és Youtube-ot nézünk a tévében, a bloggerek olyan véleményformálókká nőtték ki magukat, akikre figyelni kell egy-egy márkának. Ha egy blogger rosszat ír a termékről, akkor könnyen lehet, hogy több ezert vesz rá arra, hogy ne vásárolja meg a termékeiket többé. Nyilván ez sarkalatos példa, de a internetes sztárok vagy influencerek véleménynyilvánítókká váltak, és ezzel együtt reklámfelületté váltak, akikre egész iparág épül. A fiatalok javarész az Instagramot használja, a márkák egymásra licitálva próbálják megvenni a bloggereket, hogy 1-1 posztban (Youtube videóban), hogy őket reklámozzák. Sorra indulnak az influencereket és márkákat összekötő oldalak (Postuse, stb..) és magyar blogok (Filter, Pikrea, Zoda Stúdió) akik influencereket életét és az Instagram üzletszerű használatát megkönnyítő dolgokat mutatnak be. Nos, Nóra könyve a Van egy ötletem is erre hivatott, de nehezen hámozható ki a könyvből a tényleges tárgyi tudás. Nekem, aki már több, mint 10 éve foglalkozik közösségi oldalak menedzseléséhez nem mondott sok újdonságot a könyv (pedig nagyon vártam), inkább csak egy fajta löketet adott.

Mert Nóra egyáltalán nem beszél benne hülyeségeket, csak inkább sztorikban, sztorikkal fejezi ki magát, és ez nem mindenkinek fog tetszeni. Hasznos olvasmány a Van egy ötletem, de én még egy kicsit jobban szakmaira vettem volna és több gyakorlati tanáccsal láttam volna el az olvasót. Ha bevezetésnek készült a könyv, akkor annak tökéletes, viszont ebből inkább csak impulzus jön le egy kezdőnek, semmint hasznos tanácsok a mindennapi dolgokhoz. Ahhoz, hogy ez az eleinte hobbinak tűnő tevékenység mint a blogolás, videózás és az egész énmárka építés később szakmává is válhat.








Értékelés: 5/4


Oravecz Nóra könyve jó gondolatébresztő azoknak, akik szeretnének belevágni egy blogba, vagy szeretnének elindulni az internetes hírnév felé. Nyilván a spanyol viaszt nem ez a könyv fogja megadni, de segíthet az elindulásban.

Kicsit sok volt a személyes történet Nórától, ami lehet, hogy a követőinek tök okés, de amikor már tizenötödjére olvastam arról, hogy ő hogyan harcolt ki egy ingyen repülőjegyet New Yorkba a Tap Portugália által pusztán abból, hogy van tizenezer követője, abból egy kicsit sok volt. Nincs bennem irigység, vagy hasonlók, de engem nem ezek a dolgok érdekelnek. Nóra elmeséli, hogy az elején neki sem ment egy csapásra a követőszerzés, és szépen lassan ért be a siker, és hogy ő ezért nem tett semmit sem, csak önmagát adta és végig őszinte volt. Hasznos dolgok ezek, csak mindezt egy "én így csináltam / én így kerestem fel ezt az embert / én így írtam erről / én így utaztam ki egy konferenciára" dolgokból egy idő után sok volt.

Egyébként érthető dolgokkal foglalkozik a könyv, de nincs benne rendszer, ami az alapoktól magyarázná el az énmárka építést. Nyilván ebből nincs jó tankönyv, mert akkor mit érnének Nóra tanfolyamai, vagy másoké. Inkább csak irányvonalak vannak, amikben ez a könyv is segíthet. Én sok ötletet kaptam, és önbizalmat adott a könyv, mert valahogy árad belőle a pozitívizmus. Nóra élőben is ilyen ember, hogy csak beszél és beszél, és pozitív dolgokat mond, amiktől te is jobban érzed majd magad. Ez a könyvből is átjön, de emellett azért esik szó a bloggerség/influencerség árnyoldalairól is, és erről kifejezetten jó volt olvasni.

A megszólalók (Dancsó Péter, Pistyur Veronika, vagy Jake Paul) jó dolgokat mondanak, de elveszik a sok történet között. Jó lett volna ha a könyv egy kicsit vizuálisabb, pl abban, hogy a kulcsmondatokat/ idézeteket kiemeli, vagy ábrákkal, esetleg képekkel színesítik a könyvet. Annyi lehetőség lett volna ezekből valamit kihozni (gondolok itt például a Tervezd meg az életed című könyvre), amitől még extrább lett volna a Van egy ötletem. A könyv 162 oldalától kezdve találtam meg azt, amiért szerettem volna elolvasni a könyvet, itt részletezi Nóra, hogy milyen a jó tartalom, milyen egy jó Facebook poszt, és azt is, hogy hogyan lehet magunkról jó referenciát felmutatni. Abban is ad tanácsot, hogy hogyan tudunk ebben többek lenni másoknál. Jó lett volna ezekből a tippekből minden fejezet végén egy csokorra való, mert ezekből tényleg lehet tanulni.

Összességében így sem volt rossz élmény, de elviseltem volna egy kicsit kevesebb én-sztorit, és jó lett volna kicsit több szakmai példa, és konkrét segítség (weboldal, cikkajánló, FB oldalak stb..). Azoknak, akik nem tudják, hogy milyen online dologba vágjanak bele, illetve nincs motivációjuk hozzá, azoknak Nóra megadja majd a kezdő lökést, és elindítja őket azon az úton, aminek a végén, akár ők is lehetnek influencerek, akik márkákkal együttműködve akár meg is élhetnek majd ebből.



Vedd meg most!
Szerezd be a könyvet 20%-os kedvezménnyel.

Nyereményjáték


Oravecz Nóra könyvében sok olyan magyar és külföldi közösségimédia-sztár (influencer, internetes híresség, blogger, vlogger) is szót kap, akik sok tanáccsal szolgálnak a könyv olvasói számára. A te feladatod az lesz, hogy felismerd a képről és egy kis leírásról az illetőt, és a helyes válaszodat beírd a Rafflecopter doboz megfelelő sorába. A turné végén, ha jó vagy az influencerek felismerésében, akkor a Libri Könyvkiadó által felajánlott 3 könyv egyikét nyerheted meg! Hajrá!

Az én keresett közösségimédia-sztárom leírása:

1977-ben vendéglátós családba született, majd gasztronómiai menedzserként diplomázott. 2012-ben Szárnyas Ízvadász néven gasztroblogot indított, ami ismertté tette az interneten. Az országos sikert a 2014-ben elindult Konyhafőnök show ad meg neki, ahol zsűritagként bizonyított. A blogolást mellett ma már saját gasztronómiai magazint is igazgat.



 A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.



a Rafflecopter giveaway

A turnéban résztvevő bloggerek
10.08. Szembetűnő
10.10. Zakkant olvas
10.12. Sorok Között
10.15. Deszy Könyvajánlója

Ezeket is olvasd el

0 komment

Subscribe